12.3.2017

Huominen ylioppilaskoe

Olen pieni leijona, joka taistelee joka päivä. Halusin olla hyvä ja paras, koska elämässä täytyy pärjätä. Pystyn opettelemaan päästämään perfektionistin pois, ja haluan sanoa, että se ei ole helppoa. En ole valmis luovuttamaan.

Olen oppinut paljon uusia asioita ja tulen oppimaan. Minulla on hieman tyhjä olo, kun huomenna olisi äidinkielen esseekoe. Olen panostanut monia monia monia tunteja. Panostus tuntuu omassa kehossa ja mielessä. En ole valmis luovuttamaan, vaan yritän antaa kaiken tulla paperille huomenna. Minä kerron hieman, mitä aion tehdä huomenna.


- Luen hyvin aineistot ja otan yhden aineiston. En luota enää otsikkoesseisiin, koska niihin tarvitaan todella paljon tietoa. Katsoisin joka kerran, mitä kysytään tai pyydetään.
- Poimin aineistosta tärkeimmät teemat. Turhat ja merkityksettömät teemat kannattaa jättää pois. Numeroisin ne.
- Kirjoitan muistiinpanot niistä ja voisin miettiä kirjoitusjärjestyksen.
- Kirjoittaisin ensimmäisen version, ihan rennolla tyylillä. (Aloitus, Teema 1, Teema 2 yms, lopetus)
- Tekisin korjauksia hieman etäämmällä otteella.
- Kirjoittaisin uudelleen ja katsoisin kieliopit vasta viimeiseksi. 
- Lukisin vielä kerran.
- Sitten palauttaisin. :) Enkä mieti enää, mitä tuli tehtyä, vaan lähden hyvällä mielellä kotiin.
- HUOM! Muistaisin pitää joka välissä taukoja ja kävisin vessassa. Yritän muistaa hengitellä ja olla rauhassa.

Minulla on rentoutunut fiilis, vaikka jännittää. Nyt on pakko uskoa itseensä ja sanoa kaikkia hyviä lauseita itselleen. "Olen hyvä ja olen tehnyt hyvin töitä, teet parhaasi" Kokeen jälkeen aion syödä nuudeleita enkä tee mitään. Katson vaikka jotain hömppää tai Youtube-videoita. Se olisi aika hyvä suunnitelma. :)


Nyt voisin lopettaa tämän postauksen tähän, koska minulla ei ole mitään fiksua sanottavaa. Toivon, että palaan piakkoin tänne blogin puolelle. Sitä odotellessa, adios! :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kamera: Canon 500D EOS
Objetiivit: Canonin oma objektiivi - Canon EFS 18-55mm
Sigma DC 18-200mm 1:3.5-6.3

Kiitos kun jaksoit kommentoida postaukseeni! <3 :)