11.12.2016

Joulumyyjäiset

Joulumyyjäiset on kivoja paikkoja, joihin voi mennä katselemaan, tuoksuttelemaan ja maistelemaan kaikenlaisia tuotteita. Tänään kävimme kolmessa erilaisessa myyjäisissä ihanan äidin kanssa.



Ensimmäinen paikka oli Kannelmäessä (lähellä ostoskeskus Kaarta) ja se oli merieläkeläisten myyjäiset. Ne oli hyvin persoonallinen ja siellä oli kivoja vanhoja mummeleita yms. Tuotteet olisi voinut olla vähän siistimmin laitettu. Toisaalta se oli sellainen, johon meni siitä olevia asukkaita ostamaan ja hengailemaan. Sieltä lähti yksi lahja isälleni ja luulen, että hän tulee tykkäämään niistä.


Toinen oli Pikku Huopalahdessa, jossa en ollut ikinä käynyt. Miten joku helsinkiläinen voi olla näin kapeakatseinen eikä tutkaile ympärilleen? Siellä oli vähän kaikenlaista, enemmän kuin ensimmäisessä. Ihastuin yhden pöydän piparikoristeluun ja kysyin myyjältä, miten hän sai noin kaunista jälkeä. Hän kertoi käyttävänsä pikeeritahnaa, jota ajattelin kokeilla omissa pipareissani. Siellä oli Frantsilan pienoinen pöytä. Siinä myytiin Frantsilan Joulu-tuoksua, jota voi laittaa saunaveteen tai mattoon. Minä tykästyin siihen tuoksuun, mutta ikävä kyllä tiukan budjetin takia jätin pöytään. Söimme siellä. Voin sanoa, että kasvispiirakka oli hyvää. Paikan nimi oli Tapanilan asema ja sen osoite oli Tilkan tori 14. Fun fact: rakennus oli siirretty Tapanilasta sinne. En ollut tiennyt, mutta aavistelin, että Tapanilan juna-aseman kohdalla oli aikaisemmin rakennus.


Kolmas paikka oli Argoksenmäen kellarissa oleva joulumyyjäiset, osoite oli Vanha talvitie 14, lähellä Kalasataman Lidliä ja Wotkinsia. Se oli minusta kaikkein kivoin paikka. Siellä oli paljon enemmän menoa ja ihmisiä. Siellä oli 20 erilaisia pienyrittäjiä. Siinä huomasi, miten iso osa ihmisistä on tehnyt töitä ja käyttänyt aikaa tuotteiden tekemiseen. Sieltä löytyi ihan uusia tuotteita. Sieltä lähti yhdet leivokset, jotka maksoi 2€. En viitsinyt jättää niitä sinne.

Tästä taitaa tulla meidän traditio (minä + äiti). Jotkut muistaa pari vuoden takaisen postauksen Fiskarista, ja me tykkäsimme äidin kanssa siitä paikasta. Joululahjojen ostaminen tiukalla budjetilla on aika haasteellista, mutta olen selvinnyt tähän mennessä aika hyvin. Juttelimme veljen lahjasta äidin kanssa tullessamme kotiin ja nyt minulla on "vision on my mind". Äidille on vielä mietittävä kiva lahja, jota "tontun" pitää miettiä vähän enemmän.

Tänään olisi tullut jouluperinteistä postausta, ja tuli pieni muutos. Laitan sen johonkin muuhun päivään. Minulla on suunnitelmia, mitä aion kirjoitella tulevina kertoina. Olen todella ylpeä itsestäni, koska olen ollut ahkera tämän blogin kanssa. Nyt minä toivotan oikein ihanaa ja lämpöistä alkuviikkoa.

P.S. Minä kiljun, kun minulla on jalat ja vatsalihakset kipeänä eilisestä treenistä. Isäni huomasi, miten minun vatsan alue on muuttunut. Olen huomannut samaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kamera: Canon 500D EOS
Objetiivit: Canonin oma objektiivi - Canon EFS 18-55mm
Sigma DC 18-200mm 1:3.5-6.3

Kiitos kun jaksoit kommentoida postaukseeni! <3 :)