5.12.2016

Joulukuun budjetointi - ostokseni

30. päivä marraskuuta tein budjetin joulukuulle, jota tulen noudattamaan ja tämä vaikuttaa todella hyvälle. Miksi tein budjetin? Haluan ottaa vastuullisemmin oman rahakäytön, kun olin saanut veronpalautuksia. Se antoi minulle hieman turvaa ja tukea tämän hetkiseen elämäntilanteeseen. Voin mennä kahville kaverin kanssa ilman sellaista huolta, että pitää olla tarkka sen suhteen. Elin vuosi sitten hieman erilaista elämää omasta mielestä. Saatoin tuhlata paljon asioihin rahaa, mutta laitoin kyllä rahaa säästöön. En halua kehuskella omia kulutustapojaan, koska ne ovat sellaiset mitä on. Voin opetella olemaan tarkka ja pitää rajoja sen suhteen.

Haluan kannustaa niitä, joilla on hieman löysä käsi rahankulutukseen. Te pystytte tekemään valintoja omassa elämässänne. Teidän tulee tiedostaa, että te hallitsette sitä rahaa. Tietysti on kiva ostaa uusi asia, vaikka uusi rasva. Miettikää pitkään ennen kuin ostatte mitään. Niin minä ainakin teen ja olen todennut sen todella hyväksi tavaksi. Minulla on tällä hetkellä hyvä balanssi rahan suhteen. Se auttaa myös siinä, että voin ostaa ruokaa perheelle, jos sitä tarvitaan. Tietysti saan rahan takaisin, mitä olen käyttänyt ruokaan. Rahankulutus on joulun aikaan todella kova, koska sukulaisille ja kaikille tärkeille ihmisille ostetaan lahjoja. Sen takia olisi tärkeä miettiä, miten paljon sijoittaa joululahjoihin. Haluaisin pitää sellaisen summan, jolla voin huoletta ostaa läheisilleni.

Olin tehnyt budjetin asioille, joita tarvitsen tällä hetkellä. Olin laittanut 15-20€ ja se meni aika hyvin. Menin Tokmanniin ja ostin 4 tuotetta. Viides tuote on ksytolipastillit, joista minulla ei ole kuvaa. Se palkitsi minua sitä, mitä saavutin kaupassa.

                                
                                  Aisti erioil käsivoide: 3,29€ // Herbina kasvovoide: 5,39€
  
                        
                            Erittäin Hieno Suomalainen shampoo: 2,59€ // XZ hoitoaine 2,50€

Minun loppusummaksi tuli 16,42€. Täh!? Olisinko tuhlannut nykyään 14€ shampooseen? Ehkä, mutta en lähtisi tällä budjetilla siihen. Minä olen ylpeä itsestäni siinä asiassa. Minä toivotan oikein hyvää maanantai-iltaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kamera: Canon 500D EOS
Objetiivit: Canonin oma objektiivi - Canon EFS 18-55mm
Sigma DC 18-200mm 1:3.5-6.3

Kiitos kun jaksoit kommentoida postaukseeni! <3 :)