6.11.2016

Bull Mentula - Bull's All out

Aloitetaan kertomalla, kuka on Jari Bull Mentula. Hän on mies, joka käy treenaamassa kaksitoista kertaa viikossa (ainakin kirjan mukaan). Hän on yrittäjä, kehonrakentaja ja ihminen läheisilleen. Hänellä on julkisuudessa todella kovapäinen asenne. Todellisuus on aivan toinen, niin kuin kirja osoittaa.


Jotkut on saattanut huomata, että puhuin tästä yhdellä postauksella. Nyt aion puhua lähemmin, miksi tykkään tästä. Olen itse käynyt salilla noin 5 vuotta - ottaen huomioon tauotkin mukaan. Olen aavistellut (siitä lähtien kun olen katsellut Jutta ja puolen vuoden superdieetit-ohjelmaa), että Bull Mentula on todella tiukka ja ankara, koska se on rooli julkisuudessa. Tämä kirja sai vahvistuksen siihen. Ymmärrän hyvin, miksi Mentula haluaa treenata. Se on hänen elämäntapansa. Hän puhuu kirjassaan siitä, miten hän ja Jutta alkoivat tehdä yhteistyötä. Hän mainitsee, ettei ymmärrä, miksi suomalaiset ovat kovia juomaan ja kehottaa käyttämään alkoholia viisaasti. Hän ei itse halua juoda ja se on minusta aivan fine. Itse juon kerran viikossa yhden siiderin ja se painottuu saunailtaan. Minun suhteeni alkoholiin on muuttunut, ja olen todella tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen. Lyhyesti sanottuna: en ole absolutisti, vaan olen kohtuudella käyttävä ja maistelija.


Kirja on täynnä asiaa ja pidän siitä todella paljon. Aina kirjoissa on jotain, mistä ei ole samaa mieltä kuin itse. Tässä kirjassa en ole vielä löytänyt huonoa sanottavaa.


Minusta hän kuoriutuu uudenlaiseksi ihmiseksi. Hän osaa puhua tunteistaan ja ajatuksistaan muiden kanssa. Hänen elämäntyyli saattaa olla joillekin arveluttava (niin kuin aikaisemmin mainitsin), mutta ei minulle. Itsehän käyn neljä kertaa viikossa salilla ja olen päässyt siihen rytmiin aika nopeasti sairastumisen jälkeen. Osaan samastua Mentulan elämäntyyliin, koska se on minun tapani pitää itseni kunnossa. Olen saattanut mennä salille, koska ärsyttää tai surettaa. Salilla käännän sen hyväksi ja ajattelen, että kaikki järjestyy.


Olen yllättynyt, että tämä on antanut paljon minulle. Ihailen sitä, miten hän osaa pitää huolta itsestään ja elämän muista alueista. Hän sanoo, että joka aamu hän antaa vaimolleen pusuja ja sanoo rakastavansa häntä. Se kertoo, miten paljon hän välittää muista, vaikka se onkin pieni osa hänen elämäänsä. Hän puhuu vaimonsa kanssa joka ilta ja se on minusta todella hienoa. Olen itse puhunut asioista äidin kanssa vuosien saatossa. Itse koen puhumisen minulle tapa käsitellä asioita. Olen puhunut äidin kanssa kiusaamisesta, ihastuksista ja kaikesta, mitä tulee vastaan. Puhuminen on minusta osa ihmissuhteiden ylläpitämistä ja se on tärkeää. Mentula sanookin, että pitäisi muistaa huolehtia ihmissuhteista. Se pitää todellakin paikkaansa, koska ihmissuhteet on todella iso osa elämää.


Mitä minä opin kirjasta? Opin olemaan sellainen kuin minä olen. Minä olen treenaaja, joka haluaa saada pikku hiljaa hyvän kropan. Rakastamalla itseään ja olemalla itselleen hellä. Välittää ympäröivästä maailmasta. Olemalla joustava ja antaa toisten tehdä asioita. Arvostan, mitä hän tekee joka päivä. Minun kaverini sanoi ihan vähän aikaa sitten, että minun pitäisi olla rohkeampi kirjoittamisen kanssa, koska minulla olisi pystyvyyttä siihen. Ne sai minut kokemaan monia hyviä tunteita.


Haluan toivottaa teille oikein hyvää alkavaa viikkoa. Eipä minulla ole muuta sanottavaa, joten adíos!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kamera: Canon 500D EOS
Objetiivit: Canonin oma objektiivi - Canon EFS 18-55mm
Sigma DC 18-200mm 1:3.5-6.3

Kiitos kun jaksoit kommentoida postaukseeni! <3 :)