5.12.2015

Ihastuminen

Tiedättekö, miltä tuntuu olla ihastunut? Olen ihastunut niin moneen poikaan, että en voi edes laskea. Minä ajattelin jakaa teille ajatuksia. Jos jollekin tulee kysymys, että miksi kirjoitan tästä aiheesta? Minulle se on tärkeää, koska koen eläväni silloin! Nyt voin sanoa, että tämä tulee olemaan aika pitkä, joten ottakaa vaikka kahvia, teetä tai jotain mutusteltavaa. Myös kannattaa muistaa, että tässä ei ole tietenkään kaikki asiat. Voin sanoa, että minua jännittää, koska en tiedä miten tämä otetaan vastaan.

Jos näen jonkun kivan pojan, rupean heti miettimään häntä. Kuulostaa todella kliseiseltä, mutta totta se on. Minä saatan yleensä etsiä kyseisestä tyypistä kuvia tai muuta. Saatan tykätä ihan vaan ulkonäön, luonteen tai tyypin silmistä. Minulla on ollut aika laidasta laitaan näitä ihastuksia. Minun ensimmäiselle ihastukselle olin osoittanut rakkautta, mutta siinä kävi huonosti. Siitä tuli myöhemmin kiusaamista yms. Tämä ei ole enää mikään salaisuus, mutta en jotenkin osaa ilmaista sitä oikein ja sen takia en kirjoita vielä siitä (tai sitten en tule ikinä kirjoittamaankaan). Voin sanoa, että se mursi minut aika pahasti, koska en odottanut sellaista.


Joskus ihastuminen voi olla kivaa, koska se on tavallista ihastua toiseen ihmiseen. Yleensä saatan puhua siitä kavereilleni ihan koko ajan, siis ihan koko ajan. En tiedä, miten ne kestää minun selostuksia että, kuinka komea se on ja miten seksikäs se on yms. Minulla vaihtuu aina ihastus melkein joka kuukausi, ainakin minusta tuntuu niin. Minulla on tiettyjä poikatyyppejä, joista tykkään aivan sikana. Jos poika on vaikka kiva tyyli ja lihaksikas kroppa, yleensä ihastun. Jos pojalla on kivat silmät ja kivan näköinen tyyli, niin heihinkin voin ihastua. Se riippuu niin paljon kaikesta. Minä en ihastu niin helposti, joilla on kuulolaitteet olemassa, vaan niihin joilla on ihan tavallinen kuulo.

Minusta pojan pitää itsestään hyvää huolta eli treenaamalla, syömällä suht terveellisesti, pitää hygieniasta kiinni eikä ole sellainen hällä väliä-tyyppi. Tai sitten saa olla ihan sellainenkin, joka ei treenaa usein. Myös plussaa: kiltteys, kiva muille, juttelevainen, ottaa minut hyvin huomioon ja mitä hyviä muita puolia voi tulla mieleen. Minä tykkään jos poika tykkää asua maalla, tykkää olla muutenkin kotona tai mökillä. Tietysti joskus voi käydä vaikka illallisella. Tietysti pojan pitää osata tehdä kompromisseja. Nämä ovat vain haaveita tai positiivisia ajatuksia. <3 Tiedän että jokainen poika on hyvin erilainen.


Minulle on välillä käynyt niin että, minä oon miettinyt jotain tyyppiä ja sitten oon puhunut joillekin "kavereille". He ovat luvanneet olla kertomatta sille tyypille ja aina sain kuulla tältä kyseiseltä, että ootko sinä ihastunut minuun ja älä ole ihastunut minuun. Yläasteella tämä oli aika yleisestä, ainakin omalla kohdallaan.

Minä en tykkää yhtään siitä, että jos minä olen ihastunut johon kuhun, en uskalla välttämättä osoittaa rakkautta hänelle oikealla tavalla (kiusaaminen vaikuttaa näihin tilanteisiin). Pelkään aina pahinta, mitä voi olla. Tiedän, että pojat ajattelee samalla lailla kuin minä. Tiedän, että poikiakin on moneen lähtöön. On ujoja, mukamas "kovia poikia", ulospäinsuuntautuneita ja sisäänpäinsuuntautuneita. Joitakin asioita vihaan yli kaiken, koska ne on minusta aika ällöttäviä. Minä vihaan tupakoimista, alkoholin juomista (kohtuukäyttö on minusta ihan ok), nuuskan käyttö ja örveltäminen. Minä olen nähnyt miten alkoholi voi muuttaa ihmistä. Se voi tehdä ihmisen todella aggressiiviseksi, puheliaaksi tai puhuu toisille ihmisille ilkeästi. Minä olen itse maistanut monta kertaa viiniä ja olen vihannut sen makua, hyi helvetti. Minä en ymmärrä, miten jotkut pystyy juomaan sellaista sontaa. Kauhean väkevää ja kuivaa. Menee sivun suun, mutta silti.


Kerran olimme äidin ja isän kanssa Vääksyn yhdellä hotellilla, jonka nimi oli Tallukka. Olimme menossa syömään ja sinne tuli iso poikaporukka. Minä menin ihan hämilleen ja kävelin suorinta reittiä vessaan. Oli tietenkin vessahätä, mutta minä hämmästyin, miten niitä tuli ihan joka suunnasta. Minun vanhemmat vähän väliä kiusaili minua, koska ne tiesi, että menen lukkoon jos tuntemattomia poikia on ympärillä. Se oli vähän noloa, koska tiedän, että olisi pitänyt olla vaan ihan coolisti. Minä saatan hämmentyä jos poika moikkaa ja minusta tulee heti sellainen akward. Kyllä minä saatan katsoa ja sanoa moi.


Minä saatan vaikuttaa, että olen liian ujo, mutta se ei pidä paikkaansa. Minusta välillä tuntuu, että pitäisi unohtaa kaikki tyhmät ajatukset, kuten ulkonäköpaineet ja sellaiset. Ei niitä helposti saa mielestä pois, koska kyllä ulkonäkö tuntuu olevan the most thing ever. Kyllä minä ymmärrän sen pointin, koska kyllä minäkin ihastun aika usein ulkonäköön. Minulla on tälläkin hetkellä yksi ihastus. Minä en saa pois sitä mielestäni, vaikka yksi kaveri sanoi että unohda se. Mutta toisaalta, en voi kieltää sitä itseltäni koska, minä saatan tiedostamattomasti tehdä jotain. Vink vink, psykologiaa!! Minä oon yrittänyt olla ajattelematta häntä, mutta hän nousee mieleen aina. Luulen, että se häviää mielestäni vähän ajan kuluttua.

Eiköhän nämä ajatukset voisi tähän loppua, koska kyllä minun pitää saada muillekin ajatuksille tilaa. Toivottavasti saitte jotain tolkkua, mitä kirjoitin. Minä yritin parhaani mukaan kirjoittaa, mutta se on vaikeaa. Olen puhunut aikaisemmin itseeni kohdistuvasta ulkonäköpaineista, mutta ajattelin päivittää sitä. Toivottavasti piditte postauksestani! Kiitos ja adios!

8 kommenttia:

  1. Kiva kirjoitus Jenny. Tällaiset henkilökohtaisemmat kirjoitukset ovat välillä tosi mielenkiintoista luettavaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon kommentistasi! Kiva, että pidät tälläisista postauksista. :)

      Poista
  2. Moi!
    Luin jotain sun tosi vanhaa postausta ja hokasin että oot katsonut sisäoppilaitoksen arvotusta sillon ko se tuli ekaa kertaa yleen. Siitä on nyt tullut taas eka kausi yleen ja oon ihan koukussa nii haluisin kysyä että kun se tuli silloin pari vuotta sitten nii tuliko toinen kausi heti perään? Sori ko tää ei liity tähän postaukseen mitenkään mutta haluaisin tietää että tuleeko toinen kausi heti perään

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuule, en tiedä siitä oikein, yritin selvittää silloin, olisiko tullut. Sinun kannattaa katsoa Yle Areenalta ja seurailla sitä aina välillä, niin minä ainakin teen. Ei se haittaa, vaikka ei liitykään aiheeseen. Kiitos kommentistasi ja toivottavasti oli jotain apua. :)

      Poista
  3. Hei!
    Todella kiva teksti. Minä voisin suositella sinulle sellaista sovellusta kuin tinder tai hot or not. Itse olen tavannut siellä todella herttaisia nuoria miehiä ja jutella saa hyvin ennen ekoja treffejä. Kokeile vaikka yhden päivän ajan, se voi olla ihan hauskaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Et ole ainoa joka ehdottaa Tinderiä! :D Mä en näe sitä mitenkään ratkaisuna, mutta kyllä mä jonkun löydän jossain vaiheessa. Ei ole vielä kiirettä..

      Poista
    2. Hei, olisi todella mielenkiintoista kuulla lisää noista sinun yläaste kokemuksistasi, kun olet niistä vain ohimennen maininnut. Olisi todella mukava kuulla postaus kiusaamisesta,koska kärsin siitä itsekkin.

      Poista
    3. Katsotaan, mitä teen! En voi luvata mitään..

      Poista

Kamera: Canon 500D EOS
Objetiivit: Canonin oma objektiivi - Canon EFS 18-55mm
Sigma DC 18-200mm 1:3.5-6.3

Kiitos kun jaksoit kommentoida postaukseeni! <3 :)