28.8.2014

50 facts what you don't know me

Ajattelin kirjoittaa teille 50:n faktan listan, koska minun tekee mieli tehdä sellainen. Koska se voisi auttaa minua ymmärtämään enemmän itseäni kun kirjoitan ne tänne. Ja toivon että tästä oli teille jotain iloa. Tähän alkuun sanon nopeasti sen että olen kipeänä, flunssa vaivaa minua. Joten ehkä en pääse melomaan, mutta äiti ehdotti jos en mene nyt melomaan niin minä menen myöhemmin. Mutta hypätään näihin faktoihin, saan tämän asian pois alta...

1. Olen kuulovammainen. Kuulovamma on osa mun persoonaa, josta olen todella ylpeä ja kannan tätä ylpeydellä.

2. Rakastan sushia. Siis todella todella todella todella paljon. Ah, voisin syödä vaikka loppuelämän. Hehe…

3. Mä tykkään kaikista vuodenajoista, mutta syksy on mun lempivuodenaika. Silloin kaikki on ruskeata ja ne ihanat raikkaat aamut. Voi juoda teetä vaikkapa takan lämmössä ja katsoa tv:tä samalla. Tykkään pukeutua lämpimästi, koska siitä tulee hyvä ja lämmin mieli. :) Miten minusta tuntuu että mä tykkään käydä syksyllä enemmän kaupoilla kiertelemässä ja katselemassa vaatteita?
 
4. Tykkään kosmetiikasta. Minä tykkään ostella kosmetiikkaa, mutta pääosin ostan ihonhoitotuotteita. (En voi esim pitää silmämeikkiä, koska minun silmät kutiaa jostain syystä.)

5. Mun haave-ammatti on kosmetologi, mutta minä olen avoin kaikille muille ammateille. En tietenkään pysty menemään vaikka metalli-alalle kuulovamman takia.


6. Minulla on purkkahimo silloin kun sitä purkkaa on, niin sitä jauhetaan vaikka 10 purkkaa päivässä, hups…

7. Vaikka olen iloinen, se ei tarkoita että olisinko samalla ujo tyttö. Jos joku tulee juttelemaan minulle tai kyselemään että mitä minulle kuuluu, niin saatan aluksi jähmettyä ja olla vähän hermostunut. Kun muutaman minuutin kuluttua huomaa että hermoilu loppuu pikku hiljaa. Aina kun olen häissä, niin minä menen helposti ihan tuntemattomille juttelemaan ja keskustelemaan vaikka ei oltaisikaan tavattu koskaan. Esim. minun serkun häissä oli yksi mies ja hänen vaimonsa, jonka kanssa vietin aika kauan aikaa ja oli kiva jutella hänen kanssaan. Yritän aina ajatella että olisin häissä ja juttelen ihmisille, mutta ujous vaan iskee mulle päälle ja minä olen vaan hiljaa enkä sano mitään. Vaikka minulla olisikin jotain asiaa, minä en saa vaan suuta auki.

8. Rakastan lukea blogeja, luen erilaisia ja monenlaisia blogeja. Minulla on niin paljon parhaita blogeja, joista voisin kertoa ja puhua.

9. Rakastan luontoa, vaikka en käykään kovin usein luonnossa. Silloin kun pyöräilen, niin pyrin nauttimaan ihanista maisemista. Ehkä paras kokemus luonnossa tai luonnon lähettyvillä taisi olla Nuuksion kansallispuisto tai Iso-Britanniassa nummit, ah, ne oli hienoja paikkoja.

10. Minä rakastan teetä. Tee on maailman paras juoma. Olen yrittänyt juoda kahvia, mutta vihaan sitä, hyi…

11. Minun unelmana on päästä Amerikkaan joko muutamaksi kuukaudeksi tai jäädä sinne niin pitkään kuin haluaa.

12. Haluaisin mennä Lontooseen, koska se olisi kiva käydä. (Öhöm, jos kukaan ei tiedä miksi haluaisin Lontooseen, on se että haluaisin tavata muutamia Youtubettajan ja Danielin. No heh, siellä on paljon nähtävyyksiä mihin haluaisin mennä.)

13. Vihaan/pelkään ampiaisia, kyitä, kimalaisia (ne ei kyllä pistä, mutta pelkään silti) ja hämähäkkejä. Tulen aina ”neuroottiseksi”, kun näen vaikka ötökän niin pelästyn koska luulen aina sitä ampiaiseksi, vaikka se olisikin ihan ötökkä.

14. Pelkään pimeätä siis pilkkopimeää. Kun mökillä on pimeää eikä näe mitään, niin minulla pitää olla valo mukana kun menen pissalle.

15. Tykkään olla kotona, koska koti on minun turvapaikka, jossa voin olla rauhassa. Koti on vaan niin maailman paras paikka. 


16. Tykkään käydä shoppailemassa yksin tai kaverin kanssa.

17. Tykkään ihmisistä paljon. Erilaiset ihmiset on kivoja, koska tutustuu erilaisiin persooniin. Voi löytää samalla vaikka parhaan ystävän.

18. Olen 154 cm pitkä. Olen saanut Anja-mummoltani perinyt hänen lyhyyden. Anja-mummo, kunpa olisit täällä..

19. Rakastan Daniel J, koska hän on vaan komea ja mukavanoloinen. Haluaisin vaan viettää hänen kanssaan aikaa, vaikka tiedän että maailmalla on muitakin tyttöjä tai poikia jotka haluaisi viettää samaisen henkilön kanssa.

20. Katson Youtubea melkein joka päivä. Katson erilaisia videoita, saatan katsoa vlogeja tai kauneuteen liittyviä videoita.

21. Tykkään komeista, mutta ystävällisistä pojista. Itse asiassa minulle on yhtä tärkeää se että poika näyttää hyvälle, mutta sen pitää olla ystävällinen minulle.

22. Minua on syrjitty ja kiusattu. Minä en puolusta ollenkaan kiusaamista, koska se on väärin. (Yhdessä tapauksessa autoin minun läheistä ihmistä että läheisen ihmisen pojan kiusaaja saisi oppikseen että ei saa kiusata vaikka olisikin kuinka pieni tai ärsyttävä ihminen.)

23. Olen tehnyt elämässä virheitä, niin kuin kaikki on tehnyt. Minä tein nuorempana yhden maailman pahan virheen, että kirjoitin yhdelle ihastukselle kirjeen. Olen samalla ylpeä että kirjoitin, koska se oli sen ajan ihastus. Mutta en ole todellakaan ylpeä siitä mitä ihastukseni teki minua kohtaan. Tähän liittyy kiusaamista, joka on jättänyt isot haavat. Mutta olen selviytynyt tähän asti niin hyvin.

24. Olen aina niin positiivinen ja iloinen, jota syytä en todellakaan tiedä. Lapsuuden kuvissa minä olen suunnilleen jokaisessa kuvassa niin onnellinen, mikä on outo juttu.

25. Minä ja äitini ollaan todella läheisiä ystäviä. Äiti kertoi että hänellä ei ollut omaan äitiinsä kovin hyvä suhde, joten hän halusi luoda minun kanssani hyvän suhteen.

26. Minulla on 15 serkkua, vaikka yksi on valitettavasti kuollut. Yksi serkku on mun isän puolelta, ja kaikki loput on mun äidin puolelta. Minulla on aika iso suku, voiko sitä niin sanoa?

27. Olen käynyt salilla kesän ajan aika ahkerasti, jota olen jatkanut koulun alettua.

28. Tykkään tehdä kaikenlaista esim. tehdä hilloa tai kakkua. Olen tehnyt monenlaisia asioita, kuten tein yhtenä vuonna leivän ihan alusta asti.

29. Minulla ei ole elossa olevia mummoja enää. Kaipaan edelleen heitä, vaikka en mietikään joka päivä heitä. He ovat aina minun sydämessäni, vaikka he olisivatkin ihan missä vaan ja missä minä olisin.

30. Haluaisin oppia tekemään karjalanpiirakoita, koska isänäiti teki muistaakseni todella hyviä karjalanpiirakoita.

31. Minä en tiedä minun isänisän suvusta yhtään mitään, siis ei mitään tietoa. Tiedän isän isästä vaan sen että hän oli muusikko(soitti bändissä) ja käytti aika rankasti alkoholia. Myös sen että hän kuoli kun isäni oli 14 vuotta. Nyt mä tiedän mistä isäni oli saanut musiikin innostuksen, isältään. Meillä on hänen kitaransa kellarissa..

32. Minun lempipaikkoja on ollut lapsuudessa oma mökki, oma huone ja Savonlinnassa sijaitseva järven rannalla oleva mökki. Jos pitäisi valita joku näistä, niin ottaisin järven rannalla olevan mökin, koska se on vaan niin ihana paikka. Tietty oma mökki Hämeessä on myös lähellä sydäntäni. <3 Kaikki nämä paikat on minulle aika rakkaita.


33. Minulla oli tätä blogia ennen kaksi blogia, mutta poistin ne. En vaan saanut sitä sellaista innostusta mitä minulla on nyt on.

34. Minulla on 6-vuotiaana olkapää murtunut. Nelosluokalla tai kolmosluokalla minulla oli hiusmurtuma nilkassa ja muistan kun kummitädin mies hoivasi minua silloin kun muut oli pitämässä hauskaa rinteissä. Siis minä kaaduin silloin heti seuraavana päivänä, kun olimme tullut sinne mökkiin missä me asuttiin viikon ajan.

35. Pienenä luin Prinsessa-lehteä ja Nalle Puh-lehtiä. Hehe.. Kaipaan Nalle Puh-lehtiä kauheasti.

36. Pienenä katsoin Teletappeja, Myyrää ja Puppe-koira. Oi vitsi, ne oli niitä nostalgisia hetkiä kun sai katsoa pienenä.

37. Olen todella sotkuinen persoona, vaikka olisin viikko sitten siivonnut niin se siisteys ei vaan pysy ikinä sellaisena kun se on.

38. Rakastan perjantaita hirveästi, koska perjantaina voi vaan olla koneella ja olla rauhallisesti. Minulla on aina ollut niin että kun perjantai tulee niin olen koneella aika usein. Se on minun traditio jo ylä-asteelta. 

39. Olen stressaja-persoona, josta en tule ikinä pääsemään eroon. Mutta voisin harjoitella elämään ilman stressiä pienillä asioilla.

40. Mä olen kuunnellut nuorempana Justin Bieberiä, niin just minä! Minä kuuntelin sitä yhdessä vaiheessa aika paljon, niin että latasin kännykälle biisejä että pystyisin kuuntelemaan niitä. Mutta en enää kuuntele hänen biisejä, vaikka Daniel J laulaakin Justinin biisejä.

41. Minä tykkään blogata, joka on auttanut minua siinä että pystyn ilmaisemaan itseäni paremmin tekstin kautta ja että opin tässä lukemaan näitä postauksia. Tässä huomaa sen että kun tarkistaa vielä kerran läpi, niin huomaakin että teksti on sitä mitä haluaisin sen olevan. Olen oppinut tämän tekniikan vasta kun tein näitä muutoksia niin sen jälkeen aloin lukemaan. (Vaikka joskus tulee manaus-päiviä, että en haluaisi postata ollenkaan.)

42. Pääkaupunkiseudulla on yksi lempikauppani, joka on Stockmann. Stockmann on minun elämäni. <3

43. Tykkään Essien lakoista, koska se levittyvyys on vaan niin paras. Suosittelen niitä, ja suosittelen laittamaan kaksi kerrosta. Kun siitä tulee paljon intensiivisemmät, ne on lakattu kahdella kerroksella.

44. Rakastan The Body Shopin tuotteita, niistä voisin jankuttaa koko ajan.

45. Minun ylä-asteen päättötodistuksen keskiarvo oli 7.92.

46. Rakastan syksyllä ja talvella poltella illalla kynttilöitä. Niistä vaan tulee sellainen tunnelmallinen ilma.

47. Olen turhautuja, siis turhaudun aika useasti. Tästä olen yrittänyt oppia yli, mutta jostain syystä se vaan jää kummittelemaan.

48. Joudun (usein) puolustamaan itseäni isää vastaan, koska se on hänen tapansa saada minut tulistumaan.

49. Olen aika tiukka jos vaikka kokataan veljen kanssa, niin suunnilleen huudan sille kurkku suorana. No ei, mutta rupean nalkuttamaan. (Äidin mukaan minulla on vääpelin ääni, mutta kukaan ei tottele minua vaikka pyydän jotain tekemään)

50. Olen ilta-ihminen, koska minä tykkään valvoa illalla muutaman tunnin eteenpäin vaikka yhdeksän jälkeen.

Näitä olisi voinut ottaa lisää, mutta tämä riittää tältä kertaa. Toivottavasti ette kyllästyneet tähän postaukseen ja toivon että tykkäsitte tästä! Kiitos, ja hyvää alkavaa viikonloppua teille kaikille. <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kamera: Canon 500D EOS
Objetiivit: Canonin oma objektiivi - Canon EFS 18-55mm
Sigma DC 18-200mm 1:3.5-6.3

Kiitos kun jaksoit kommentoida postaukseeni! <3 :)