22.2.2014

Pidä hyvää huolta itsestäsi, liikunnan tuoma ilo ja innostus, elämä näyttää valoisammalta

Tämä viikko on ollut aika liikunnallinen, joten tässä tulee tämän viikon liikunta-tsekkaus. Kerron vähän mietteitä tulevasta.

Maanantai: Kävelin kuntosalille 30 min. Kuntosalilla pyöräilin kuntopyörällä vielä 5 minuuttia, että saisin hikeä vähän. Ylätaljaa 4x 10, painoa taisi olla 10kg. Alataljaa 3x 15 10kg. Reiden ojentajat 4x 10 15kg. Koko treeneihin meni 45 min. Kävelin kotiin 30 min.

Tiistai: En päässyt salille vatsavaivan takia, mutta kävelin tunnin ajan ulkona.

Keskiviikko: Kävelin kuntosalille 30 min. Kuntosalilla 5 minuuttia soudin. Alataljaa 4x 10 10kg. Reiden ojentajat 4x 10 15kg. Ylätaljaa 4x 10 15kg. Rintalihakset 3x 10 10/5kg. Vatsalihakset 3x 20. Käden koukistajat/ojentajat 2x 10 2.5kg. Jalkaprässi 1x 15 ei mitään painoa. Kävelin kotiin 30 min.

Torstai: Kävelin hammaslääkärin jälkeen aika pitkän lenkin. Kävelin 1h 30 min, taisi olla niin.

Perjantai: Kävelin kuntosalille 30 min. Soudin 5 min. Alatalja 6x 10 10kg. Rintalihakset 4x 10 10kg. Jalkaprässi 4x 10. Pakarat laitteella 4x 10 15kg. Reiden ojentajat 4x 10 15kg. Ylätalja 4x 10 15kg. Jumppapallolla vatsalihakset 5x 20. Selkälihakset 1x 10. Kävelin sen jälkeen kotiin 1h.

Tänään: En kävellyt, koska kävimme isän ja äidin kanssa syömässä. Isä ja äiti veivät minut salille.  Soudin 10 min ja tuli matkaa 1350m, siinä oli matkamittari. Rintalihaksia 3x 10 10kg. Ylätaljaa 2x 15 15kg. Jalkaprässi 3x 10. Reiden ojentajat 3x 10 10kg. 3x 15 10kg pakarat laitteella. 2x 10 selkälihakset. Vatsalihasliike koneella 3x 10 10kg. Kävelin kotiin pidemmän lenkin kautta ja aikaa meni alle 1h.

Minulla on himo päästä salille, koska minulla on tavoite jota haluan saavuttaa. Se vaan tarvitsee sisua ja sinnikkyyttä. Mitä sitten kun tavoite on tehty? Minua pelottaa tavoitteiden jälkeinen aika. Tänään isä vähän ravintolassa kiusoitteli että nyt Jennystä tulee laiska mato eikä jaksakaan lähteä salille ensi viikolla. Minä sanoin että älä nyt viitsi, hän vaan kiusaa minua, että saisin uskoa itseeni. Niinhän isä teki. Vähän puhuin tästä isälle ja äidille minun liikunnasta ja salilla käymisestä, myös tavoitteestani. Minun tavoite on saada vatsa hyvään kuosiin, koska koen että vatsan alueella oleva massa haittaa omaa itseään. Olen muuten ihan tyytyväinen omaan kroppaan, mutta vatsan alue häiritsee ainakin itseääni. Nyt on pakko tehdä duunia ja saada vatsan alue kuntoon. En ole asettanut mitään aikarajaa, vaan annan ajan mennä ja kulua. Voisin aina joka viikon jälkeen vähän jakaa tuntemuksia ja ajatuksia teille, koska se auttaisi minua selvittää mitä minä ajattelen näiden korvien välissä. Tämä on vaikuttanut minun mielialaan ja hyvinvointiin. Olen huomannut että liikunta on auttanut minun elämääni, nyt haluan jatkaa tästä. Nyt en saa luovuttaa, koska tämä auttaa minua pitämään aivot liikkeellä. Liikunta on auttanut minua nukahtamaan aika pian kun pääsen sänkyyn. On väsyttänyt aina illalla varsinkin tällä viikolla, se on ihanaa saada unta palloon. :) Huomasin että jos tekee kovan treenin vaikka salilla ja kävelee ihan rauhassa sen tunnin ajan kun menee kotiin, niin se palauttaa kropan normaaliin tilaan.

Huomenna varmaan taas salille, mutta otetaan pikkusen boostia. Huomenna myös teen äidin kanssa liikunnan suhteen suunnitelman, jonka voisin jakaa myös teillekin. Minusta tuntuu aika hyvältä kaikin puolin ja istunkin tässä tuolilla aika suorassa asennossa. Ruokavalion suhteen sanon että olen tässä yrittänyt katsoa ruoka-annoksia, koska liika ruoka ei ole minulle hyväksi, olen todennut aika moneen otteeseen sen.

No tämä postaus oli tässä, tulipa paljon tekstiä, mutta halusin tuoda mielestäni kaiken mitä mieleen tuli. Kertokaa, miten te nautitte liikunnasta, jos ette tykkää liikunnasta, niin miksette? :) Olisi kiva tietää teidän ajatuksia. Nyt on pakko lopetella ennen kuin tämä menee ihan romaaniksi. Haluan kirjoitella liikuntaan liittyviä postauksia tai ajatuspostauksia, missä kerron mitä minä olen tehnyt ja mitä minun mielessä tapahtuu. Hyvää yötä teille! <3 kuvat: weheartit.com

Exercise in the morning

Instagram: Fitfoorme 💕

Jhg

Bds






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kamera: Canon 500D EOS
Objetiivit: Canonin oma objektiivi - Canon EFS 18-55mm
Sigma DC 18-200mm 1:3.5-6.3

Kiitos kun jaksoit kommentoida postaukseeni! <3 :)