4.9.2013

Omia ajatuksia postaukseen - Voiko bloggaajan elämää pilata?

Minua pisti silmään sellainen asia kun voiko bloggaajan elämää pilata? Tämä tuli inspiraationa Janne Naakan blogista. Tuossa on kaksi linkkiä joista voi käydä katsomassa hänen postauksia ja lukea niitä sitten. Kannattaa ensin mennä noihin postauksiin, että ymmärrätte enemmän mitä ajan takaa.

Bloggaajan elämän saa tuhota-postaus
Melkein itkin-postaus

Tuo postaus oli minulle pelote siitä mitä voi tapahtua, jos kertoo omasta "henkilökohtaisista asioista". Minulle tuli sellainen olo tuosta postauksesta että voisiko se tulla omalla kohdalla ilmi? Se voi olla mahdollista, koska se että jos laittaa kuvia omasta naamastaan ja kertoo minkä ikäinen olen blaa blaa. Mutta en ikinä laittaisi minun paikkakuntaa missä asun, koska se voi olla aika riskisaltista päästä samanlaiseen tilaan. Mutta se on myös sen ihmisen jonka tekee tuolla tavalla, koska sillä ihmisellä on halua pilata elämää sillä että laittaa uhkauskirjeitä jne. Minun mielestä se on väärin bloggaajaa kohtaan ja se voi olla haitaksi hänen elämää. Mutta kaikkihan joutuu jonkinlaiseen inhottavaan tilaan ja joutuu rypemään siellä. Mutta aina sieltä pohjalta päästään ylös. Miten elämää voi suojella että ei tulisi tuollaisia asioita? Siihen on vaikea sanoa yhtään mitään, koska sitä tapahtuu jokaiselle ja joka päivä tapahtuu. Ja tietty bloggaaja joutuu kohtaamaan aina niin sanottuja anonyymejä, mutta anonyymit on ihmisiä jotka ei välttämättä halua paljastaa omaa itseään tai ei vaan kerro omaa nimeään tai käytä mitään nimimerkkejä. Se vaan suojaa sen anonyymin asemaa. Minulle tulee kyllä anonyymi-kommentteja, mutta onneksi vähän tulee kyllä. Se voi olla hyväksi tai huonoksi. Tämä blogimaailma on aika raju, koska se saattaa pilata jonkun elämää tai menee aivan liian pitkälle. Tästä voisi vaikka puhua koko ajan, mutta tää oli sitten mun mielipide tähän asiaan.

Minunkin pitäisi alkaa varovasti puhumaan asioista, koska ei voi koskaan tietää mitä tulee vastaan.
Voitte laittaa kommenttia teidän mielipiteistä, mutta älkää menkö puhumaan kenestäkään pahaa. Minä vaan hyväksyn sellaisia kommentteja joissa on asiallisesti kirjoitettu asia tai asiat. Minä yritän kitkeä tällaisia pahoja kommentteja, koska ne voi olla huonoksi minulle. Mutta luulen että kaikille bloggaajille tulee huonoja kommentteja. Minä itse puntaroin mitä kommentteja voin paljastaa ja mitä en?

P.S. Tällaisia postauksia ei varmaan enää tule, koska koen nyt aika uhatuksi kun nää postaukset on täyttä tekstiä ja vähän kuvia. Joten yritän nyt tässä parantaa jollain tavalla.
P.S.S. Koen että näitä mielipide-postauksia alkaa olla aika liikaa, joten niitäkin pitäisi vähentää.

4 kommenttia:

  1. Janne Naakalla on tuo ongelma, koska sillä on tuhansia, tuhansia lukijoita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mmm... Olet oikeassa, mutta koen että se koskee vähän kaikkia bloggaajia! Ja muuten etkö uskalla laittaa nimeä julki? Kyllähän minäkin sain aikoinaan ilkeitä kommetteja just anonyymeiltä! Mutta se ei liity tähän blogiin ollenkaan.

      Poista
    2. Kyllähän näissä blogeissa on varmasti omat riskinsä,mutta juuri ne täytyy tiedostaa ja samalla miettiä mitä itsekin itsestään kertoo. Luulen kuitenkin,että saat olla rauhassa,blogisi tuskin ketään ärsyttää. Joten lisää vaan juttuja! T: kummitäti

      Poista
    3. Kiitos kannustuksesta!! :) tehdään niitä enemmäm!

      Poista

Kamera: Canon 500D EOS
Objetiivit: Canonin oma objektiivi - Canon EFS 18-55mm
Sigma DC 18-200mm 1:3.5-6.3

Kiitos kun jaksoit kommentoida postaukseeni! <3 :)